May 27, 2007

Sommerønsker (igjen)

Jeg holdt på å gå tom for ideer når det gjaldt innlegg på denne bloggen. Men så kom jeg på at i fjor publiserte jeg ønsker for sommeren. Og jeg tenkte; hvorfor ikke i år også. Men når sommerferien er ferdig i år, skal jeg jammen gå igjennom lista og se hva som fatksik skjedde. Her er ønskene for sommeren 2007 (som offesielt burde starte på torsdag...):

- bade havbad på trommlingen utenfor hytte vår på sørlandet (resirkulert ønske fra ifjor siden det ikke skjedde)
- "smeige" på hytta. (å "smeige" er et sørlandsuttrykk for å ligge i sola en hel dag. I tilegg må det være så og si vindstille og en temeperatur på godt over 20 grader. Hvis været er som beskrevet kalles dagen en "smeigedag" og da kan man "smeige")
- bade i middelhavet
- bli kjent med noen morsomme mennesker mens jeg er i Hellas
- snorkle i middelhavet
- bli flink til å selge flatskjermer på jobb
- lese bøker jeg ikke trenger å lese
- bade i trondheimsfjorden (men det har jeg igrunnen allerde gjort, men det var på våren, ikke sommeren, så jeg skriver det opp likvel)
- spille masse volleyball
- skrive to nye sanger
- bade generelt (veldig viktig for meg å bade..)
- skaffe meg en blender så jeg kan lage skikkelige smoothe smoothies....
- kjøpe ny sykkel
- bruke masse tid med venner, uten å tenke på at nå burde jeg egentlig lest pensum istedenfor...
- lage blomsterkrans
- bake den ostekaka jeg aldri tar meg tid til å bake fordi jeg aldri gidder sette igang
- se hvor stor jeg kan få "kåre" (avocadoplanten min)


hvis jeg klarer alt dette, så er jeg mer enn fornøyd. Hva vil du skal skje i din sommer?

5 comments:

  1. jeg glemte også å nevne: bruke mindre tid på facebook..

    ReplyDelete
  2. altså... jeg tror du klarer mye.. jeg vil gjerne være med å spille volleyball:D jeg rocker på volleyballbanen... hihi

    ReplyDelete
  3. hei du...bada ikke vi i trondheimsfjorden i juni da? er ikke det sommer?

    ReplyDelete
  4. jeg planlegger at dette skal bli den 'o store piknik-sommeren'. ser stadig nye, potensielle plasser. kanskje vi kan dra sammen en dag?
    happy birthday!!

    ReplyDelete
  5. Det var en fin liste. Jeg likte den. Jeg likte spesielt punktet om å "lese flere bøker jeg ikke trenger å lese". Samt det om å skaffe seg blender for å lage smoothies. Det er grunn god nok til å kjøpe blender. Eller fudprosæssor, som jeg tror det også kalles.

    ReplyDelete