February 19, 2008

Gullkorn

Er for tiden i Oslo på besøk hos min søster og hennes familie. Johannes, fem år gammel filosof, og mitt tantebarn, kommer stadig med betraktninger omkring livet. Blant annet:

Johannes: Tante Janne, har du en mann?
Janne: Nei
Johannes: Men Tante Janne, har du noen barn?
Janne: (tappert) nei, det har jeg ikke.
Johannes: Men Tante Janne, vil du ikke ha noen barn da?
Janne: Joda, det vil jeg jo, men jeg må jo få en mann først
Johannes: Men Tante Janne, du vet det, at hvis ikke du får noen mann så kan du bare arve noen barn. For eksempel fra Kina.

Se der, så enkelt var det.

Litt senere finner Johannes ut at Carina, min gode venninde har mann. Og han vil vite om Carina og Frank er kjærester eller kjæster. Carina er litt usikker på forskjellen.
Johannes: Kjærester er sånn at man er forlovet, og kjæster er sånn at man ikke er det, bare kjærester.
Carina: Ja, vi er forlovet.
Joahnnes slår da fast med kraftig røst: Når man er forlovet, da har man lovt det for alltid!

Så da vet du det Carina, nå er det ingen vei tilbake!

1 comment:

  1. Hei Janne!

    Ville bare si at jeg liker bloggen din veldig godt, selv om jeg ikke besøker den så ofte.

    Ble bare for mange blogger å lese, så da kutta jeg dem alle...

    Og at du har veldig bra musikk!
    Og at jeg håper å se deg igjen på neste Sufjan konsert - den må du jo få med deg!

    http://www.billettservice.no/html/evinfo.htmI?CNTX=1154716&l=NO&C=
    http://www.myspace.com/kameradspelemann

    PS! Steve Stevens & The happy hippos = Sufjan ;)

    ReplyDelete