April 2, 2008

Rapport fra en lærer med digtal kompetanse

Nå sitter jeg ved lærerpulten min her på Rindal ungdomskole, klokka er ikke blitt halv seks enda, og jeg er mer enn fornøyd med å være ferdig med dagens planlegging for imorgen. De siste kveldene har jeg nemlige jobbet med teamet mitt til hvertfall ni hver kveld. Så ikke for å skryte, men tre timers mindre arbeidsdag er ikke så verst. Iallefall når man tenkter på at den starte klokka 8.

Det er deilig å være lærer i Rindal. Elevene er snille, de er flinke og de er motiverte. De simpleten elsker å lage musikkvideoer. Det gjør jeg og, selv om jeg sitter fler timer hver dag for å lure de forskjellige datasystemene til å godta hverandres filer. Men jeg blir flink da.

Også har jeg jo den gode frokosten på Saga til å hjelpe meg gjennom dagene. Speilegg, røkalaks, kaffe, juice og så masse joghurt som man vil er ikke å forakte.

Vil jeg fortsatt bli lærer? Så absolutt!

1 comment:

  1. "The teacher usually learns more than the pupils. Isn't that true?"

    "It would be hard to learn much less than my pupils," came a low growl from somewhere on the table, "without undergoing a pre-frontal lobotomy."

    ReplyDelete