December 6, 2007

Sitater fra far (oppfølger til Panamas blogg)

Jeg innrømmer det glatt; Panamas blogg er en av bloggene som beskriver livet på en morsom og beskrivende måte. Og jeg må nok engang bøye meg i støvet for Panamas glittrende innlegg om hennes fars hyppig brukte sitater. Jeg tenkte derfor jeg skulle kaste meg på hennes bølge og dele litt av den visdom min far har banket inn i skallen på meg de siste fireogtjue årene.

Pastor Bjerkholts livsvisdom:

Hvis man er sint og synes ting ikke er rettferdig kan man ofte komme til å si:
Janne: Det er urettferdig
Pastor Bjerkholt: Livet er ikke rettferdig Janne.

Hvis man skal ut en lørdagskveld:
Pastor Bjerkholt: Pass deg for guttene Janne. (Og det klarer jeg tydlivis mer en bra nok!)

Hvis man synes en kommentar man har fått var litt vel krass og man sier ifra
Pastor Bjerkholt (og hele resten av familien): Såpass må man tåle! Ikke ta deg selv så høytidelig nå.

Omtrent en gang om dagen kommer også:
Pastor Bjerkholt: Er ikke livet hærlig dere?

Oftere og oftere kommer nå også kjøretips (automatgir):
Pastor Bjerkholt: Når jeg kjører nedoverbakke pleier jeg nesten alltid å sette bilen i 2 gir, så slipper man å bruke bremsene. Et tips!


Mulig det kommer oppfølgere. Men litt respekt for opphavet må vel jeg også utvise.

3 comments:

  1. HAHAHA! Nydelig! Særlig det med kjøretipsene. Det er inderlig tatt på kornet og viser at både du og jeg, Janne, har samme fars-type.

    ReplyDelete
  2. har hørt kommentar nr.4 noen ganger,for å si det sånn:)

    ReplyDelete