October 2, 2007

Livets skole

For tia er jeg i praksis i 1.klasse. I møte med 6-åringer lærer man mye om 6-åringer, men også en hel del om seg selv. Her er noe av det jeg har lært om meg selv:
- jeg synes det er skikkelig kjipt å måtte være streng, men "sureJanne" har ofte en mer beroligende effekt på barn enn "hysj-vær-stille-unger!-Janne"
- at jeg er skikkelig glad i å bli rost! (dette viste jeg egentlig fra før av, men det enkle faktum at jeg liker at folk sier gode ting til meg har blitt forsterket disse ukene. Jeg vet ikke om dette egentlig gjør til en mer egosentrisk og grunn person, men jeg har iallefall lært at jeg liker det, og nå er dette en liste over ting jeg har lært, ikke om det er bra eller ikke.)
- jeg blir fort stressa når barn ikke er der de skal være (feks under en benk, istedenfor oppå den)
- jeg blir fort stressa når ting ikke er der de skal være (feks stensiler jeg har glemt å kopiere)
- jeg blir fort stressa når jeg ikke får til det jeg vil (feks at alle barna oppfører seg som englebarn og lytter engasjert når jeg snakker til dem i lyttekroken)
- jeg liker pulverkaffe

1 comment:

  1. Det er ingen skam å like pulverkaffe.

    ReplyDelete