June 3, 2007

Et glass saft!

På veg hjem i dag gikk jeg forbi noen barn som solgte kaffe, saft og vaffler til inntekt for "Redd barna". Varm som jeg var i sola, og snill som jeg alltid er, kjøpte jeg pliktoppfyllende et glass saft av den freidige jenta som spurte/kastet seg over en kunde, om jeg ville kjøpe et glass. De hadde to smaker; bærsaft, og bringebærsaft "men den er litt sur syns jeg da" sa jenta. Jeg så imidlertidig at bringebærsafta var intet mindre enn fun-bringebærsaft og bestemte meg for å kjøpe den. Et minutt etterpå fikk jeg glasset i hånda. Varm som jeg var, og snill, tok jeg pliktoppfyllende en slurk av safta foran den spente jenta/utspekulerte selgersken. Jeg ble imidlertidig litt skuffet; det jeg helte i meg i sommervarmen var ikke kald, avkjølt bringerbærsaft, men sollunka u-utblanda funlight! Uh! "Takk" sa jeg likevel "mm..god!". Så gikk jeg der da, med et glass uutblanda funlightbringebærsaft,helt fra tyholt og hjem. Men en formiddag ble det tross alt.

No comments:

Post a Comment